amerigo
over kunst, cultuur & reis boeken by Erwin Nas
Verdiende aandacht - Weima

Verdiende aandacht

handboek voor sociale merk-communicatie en merk-activatie

Jaarlijks besteden Nederlandse marketeers 4 miljard euro aan gekochte media-aandacht. Inmiddels krijgen we elke 11 seconden een reclameprikkel op ons afgevuurd. Als gevolg zappen, skippen en blokkeren mensen deze prikkels en verliest gekochte merkaandacht zijn glans.

Verdiende aandacht beschrijft een alternatieve manier om merken te bouwen in het digitale tijdperk. Klaas Weima stelt dat merken die zich blindstaren op gekochte aandacht per seconde, millimeter of pixel de strijd om aandacht zullen verliezen. De merken van morgen praten liever met dan tegen mensen. Ze activeren hun fans en maken content die het delen waard is. Dat levert authentieke merkconversaties op, waarbij mensen zelf een kanaal worden.

Klaas interviewde meer dan vijftig visionairs – waaronder Tim O’Reilly, Philip Kotler, David Meerman Scott, Alexander Osterwalder, Josh Bernoff en Guy Kawasaki - op het gebied van digitale trends, social media en communicatie. In zes delen beschrijft hij de belangrijkste ontwikkelingen binnen sociale merkcommunicatie en -activatie. Dit praktische handboek bevat :

- Strategische inzichten van vijftig visionairs - De nieuwste communicatiemodellen - 40 aansprekende cases, waaronder KLM, Hi, Nijntje, Philps - Handige checklists voor sociale merkactivatie - Het antwoord hoe je merkaandacht verdient - De reisplanner om je merk in zes stappen klaar te stomen voor verdiende aandacht.
Klaas Weima
9400501323
9789400501324

Erwin Nas - kunst, cultuur & reizen - amerigo, 2017